OxinServer > مرکز آموزش > میزبانی وب > لینوکس > دایرکت ادمین > توضیح بخش های دایرکت ادمین


توضیح بخش های دایرکت ادمین




توضیح بخش های دایرکت ادمین


1- در این بخش شما میتوانید مشخصات هاست و فضای استفاده شده خود را مدیریت کنید، همچنین در دایرکت ادمین اطلاعاتی همچون فضا و پهنای باند مصرفی هر 24 ساعت یکبار بروز رسانی که شما میتوانید برای بروز رسانی لحظه ایی در این بخش بر روی دکمه Update کلیک کرده و اطلاعات میزان فضای و پهنای باند استفاده شده هاست خود را بروزرسانی نمایید.

2- در این بخش شما میتوانید پوشه ها و فایل های موجود بر روی هاست خود را مدیریت نمایید.

3- با کلیک کردن بر روی این گزینه یک پنجره کوچک باز میشود که از شما یوزرنیم و پسوورد دیتابیس مورد نظر شما را درخواست میکند که با وارد کردن این اطلاعات شما به محیط PHPMyadmin دیتابیس مورد نظر خود وارد میشوید.

4- با استفاده از این گزینه شما میتوانید پسوورد (Password) هاست خود را تغییر دهید.

5- زمان های ورود به کنترل پنل به همراه آی پی های وارد شده در کنترل پنل را میتوانید مشاهده نمایید.

6- در این قسمت شما میتوانید تیکت پشتیبانی ایجاد کنید که البته در هاستینگ های ایرانی کاربرد ندارد چرا که سیستم پشتیبانی شرکت ها و هاستینگ ها به صورت مجزا هست.

7- در این قسمت شما میتوانید از هاست خود بک آپ تهیه نمایید یا بک آپ مورد نظر خود را (در صورتی که کنترل پنل هاست قبلی شما نیز دایرکت ادمین بوده است) ریستور کنید.

8- در این قسمت شما میتوانید پوشه هایی را که بر روی آن ها رمز (Password) قرار داده اید را مدیریت فرمایید.

9- نام سرور هاست (DNS) هاست خود را در این قسمت میتوانید مدیریت نمایید، همچنین در این بخش میتوانید A Record و مواردی مشابه را نیز تعریف نمایید.

10- در این قسمت شما میتوانید دیتابیس های هاست خود را مدیریت یا ایجاد نمایید، همچنین امکان ریستور کردن بک آپ دیابیس در این قسمت نیز امکان پذیر است.

11- در این قسمت شما میتوانید اکانت FTP برای هاست خود تعریف نمایید یا اکانت های FTP خود را مدیریت نمایید.

12- در این قسمت شما میتوانید برای هاست خود ساب دامنه (Sub Domain) تعریف نمایید یا ساب دامنه های هاست خود را مدیریت نمایید.

13- با استفاده از این گزینه شما میتوانید یک دامنه را به دامنه ی اصلی هاست خود ریدایرکت یا دامنه های ریدایرکت شده هاست خود را مدیریت نمایید.

14- با استفاده از این گزینه شما میتوانید نسبت به نیاز خود سایتتان را به یک صفحه یا به یک سایت مورد نظر ریدایرکت نمایید.

15- در این قسمت در صورتی که هاست شما دارای Addon Domains باشد میتوانید بر روی هاست خود دامنه ایی بجزء دامنه هاست خود تعریف کنید و همچنین میتوانید نام دامنه هاست خود را تغییر دهید.

16- در این قسمت شما میتوانید بر روی هاست خود ایمیل ایجاد نمایید (مانند info@namedomain.com و ...) و همچنین ایمیل های ایجاد شده را مدیریت کنید.

17- در این قسمت شما میتوانید برای هاست خود تعیین کنید تا با ایمیل های دریافتی که نا شناس هستند چگونه عمل کند.

18- با استفاده از این گزینه شما میتوانید برای هاست خود تعیین کنید تا ایمیل هایی را که به یک ایمیل خاص در هاست خود (مانند info و ...) دریافت میکنید به ایمیل شخصی یا ایمیل مورد نظر خود ارسال کند.

19- با استفاده از این گزینه شما میتوانید یک پاسخگوی خودکار ایجاد نمایید تا در صورت دریافت ایمیل متن دلخواه شما به ارسال کننده به صورت خودکار ارسال شود.

20- این گزینه نیز همان امکان پاسخگویی خودکار را فراهم میکند با این تفاوت که شما میتوانید برای این پاسخ خودکار زمان و تاریخ ایجاد نمایید.

21- این گزینه امکان مبارزه با هرزنامه ها یا اسپم ها را فراهم میکند که به صورت خودکار بر روی سرور فعال میباشد و نیازی به این گزینه نیست.

22- به شما امکان ایجاد لیست ایمیل را میدهد و کارایی آن همانند خبرنامه است.

23- به شما این امکان را میدهد تا در صورت لزوم برای هاست خود یک ایمیل مورد نظر را به عنوان اسپمر معرفی کنید یا با استفاده از امکانات دیگر این قسمت قوانین اسپمینگ مورد نیاز خود را برای هاست خود تعریف نمایید.

24- به شما این امکان را میدهد تا وارد محیط کاربری ایمیل/ایمیل های موجود بر روی هاست خود شوید و پوشه هایی نظیر inbox و ... را مدیریت نمایید.

25- این گزینه به شما این امکان را میدهد تا برای هاست خود گواهینامه امنیتی ایجاد کنید که به صورت پیشفرض غیرفعال میباشد، برای فعال کردن این گزینه نیاز به یک آی پی اختصاصی است.

26- این گزینه به شما این امکان را میدهد تا یک دستور بررسی برای یک فایل خاص را ایجاد نمایید تا در همان زمانی که تنظیم میشود فایل مورد نظر را بررسی نماید.

27- این گزینه به شما این امکان را میدهد تا برای سایت خود یک موضوع برگزینید و کاری شبیه گواهینامه SSl انجام میدهد که نیاز به آی پی اختصاصی دارد.

28- این گزینه به شما این امکان را میدهد تا دستورات مورد نیاز برای مدیریت Apache هاست خود را وارد نمایید. (پیشنهاد میشود از این گزینه استفاده نشود چرا که تمام دستورات مورد نیاز بر روی سرور اصلی تعریف شده است)

29- به شما این امکان را میدهد تا صفحات خطای پیشفرض هاست خود را مشاهده کنید یا آن ها را تغییر دهید.

30- ماژول های نصب شده مربوط به Perl را میتوانید در این گزینه مشاهده نمایید.

31- امکان مدیریت Record های مربوط به ایمیل های هاست شما را فراهم میکند.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

افزودن به مورد علاقه ها افزودن به مورد علاقه ها    پرینت این مقاله پرینت این مقاله

در همین زمینه